چگونه درس زیست شناسی را بالای 80 بزنیم

چگونه درس زیست شناسی را بالای 80 بزنیم

درس زیست شاید مهمترین درس رشته نظری است. چرا که بیشتر داوطلبان شاخه نظری را دانش اموزان رشته تجربی تشکیل می دهد و تقریبا بیشتر این بچه ها آرزوی دکتر شدن را در سر می پرورانند. پس درس زیست بسیار مهم است. در تحقیقی که گروه آموزشی دکتر دنا درباره راز موفقیت رتبه های برتر رشته تجربی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که تکرار اصولی مفاهیم و حفظیات کتاب های زیست درکنار تست زنی بسیار و بررسی آزمون های آزمایشی باعث کسب درصد بالای 90 در این افراد شده است. در این مقاله سعی کردیم درباره روش مطالعه کتاب زیست مبتنی بر انواع تست های کنکور با شما عزیزان صحبت کنیم . این مقاله کاربردی را دانلود کنید و به دوستان معرفی کنید. بی شک رمز موفقیت مداومت بر انجام کارهای تکراری و هرروزه هست. منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان در قسمت نظرات هستیم .

 

روش هایی برای موفقیت در  تست های مبتنی بر حافظه

چگونه درس زیست شناسی را بالای 80 بزنیم .روش های زیر برای موضوعاتی از زیست است که دارای واژگان یا اسامی زیادی هستند و حفظ کردن آن مشکل می باشد.

1-فلش کارت ها، یک محبوب قدیمی. کلید فلش کارت ها این است که خیلی کوچک روی کارت نوشته شود.

نکاتی برای ساخت فلش کارت های خوب: یک طرف کارت باید یک کلمه واژه بر روی آن داشته و طرف دیگر باید تعریف یا تصویر آن باشد. همچنین می توانید یک سوال را در قسمت جلو و پاسخ را در پشت بنویسید.
نکاتی برای استفاده از فلش کارت ها: اطمینان حاصل کنید که فلش کارت ها را در هر دو جهت مطالعه کنید (با نگاه کردن به کلمه و گفتن تعریف یا نگاه کردن به تعریف و گفتن کلمه). آن ها را همراه خود داشته باشید و در زمان های انتظار مطالعه کنید. ستون هایی برای فلش کارت های خود ایجاد کنید. یک ستون برای آن هایی که یاد دارید و دیگری برای آن هایی که فراموش کرده اید. پس زمان بیشتری را صرف مطالعه کارت هایی کنید که دشوار هستند.

2-یک کتاب رنگ آمیزی تهیه کنید. با توجه به این که تسلط کافی بر تصاویر کتاب زیست رمز موفقیت در تمامی آزمونها چه تشریحی و چه تستی است یک کتاب رنگ آمیزی از اشکال تهیه کنید. اما چگونه ؟ تمام تصاویر کتاب زیست را کپی کرده و شروع به رنگ آمیزی کنید. من در کلاس های کنکور به دانش اموزان توصیه می کنم دفتر نقاشی تهیه کنند و تصاویر را چندین بار بکشند. جالب این جاست که این روش یادگیری دوست داشتنی تاثیر فوق العاده ای در بالارفتن تراز زیست در بین دانش اموزان دارد.

این فیلم را نیز ببینید    چگونه زیست بخوانیم 

3-دنبال خود آزمایی تصاویر  باشید. تصاویر جذاب هستند ولی واقعی نیستند . اگر در دبیرستان امکانات آزمایشگاه برای شما مهیاست یک گروه مطالعاتی تشکیل دهید و در آزمایشگاه حالت سه بعدی تصاویر را ببینید و از خود آزمون بگیرید مثلا مولاژ قلب . ما در کانال تلگرام دکتر دنا فیلم های آموزشی کوتاه و سه بعدی قرار داده ایم و شما می توانید با عضویت در این کانال دریک بهتری از تصاویر کتاب داشته باشید.


4-دنبال خود آزمایی حفظیات باشید. بعد از حفظ کردن مطالب از خود آزمون بگیرید. می توانید در سایت دکتر دنا به بیش از ده ها نمونه سوال رایگان دسترسی پیدا کنید و خود را بیازمایید.

استراتژی های مطالعه برای تست های مبتنی بر مفهوم

این استراتژی ها برای کلاس ها و موضوعاتی که در مورد فرایندها بحث می کنند، بهترین کاربرد را دارد.

1-درخت حافظه بکشید. بعد از این که یک مفهوم را مسلط شدید برای آن درخت حافظه بکشید. اگر مثلا مطلبی را از زیست دوازدهم یادگرفتید با جایی که می توانید با مطالب زیست دهم و یازدهم ترکیب کنید و یک درخت حافظه ترکیبی بکشید.

این مقاله را نیز بخوانید         8 روش برای دوبرابر شدن سرعت مطالعه 

2-فرایند فوق را انجام دهید، اما به جای اینکه درخت حافظه بکشید ، یک پاراگراف توضیح دهید. همچنین می توانید تمام قسمت های فرآیند را بردارید و آنها را در کارت های یادداشت قرار دهید. اکنون، برای توضیح روند، از کارت های یادداشت استفاده کنید.


3-چیزی را که در کلاس درس آموخته اید به هم اتاقی یا اعضای خانواده توضیح دهید. از آن ها بپرسید که آیا چیزی که توضیح می دهید را متوجه می شوند یا نه. وانمود کنید که مربی هستید، چطور اطلاعات را ارائه می دهید؟

این مقاله را نیز بخوانید     7 گام برای رسیدن به نمره بیست در درس زیست 

4-همچنین سعی کنید که فرایند را با صدای بلند به خودتان توضیح دهید. شنیدن آن ممکن است به شما کمک کند آن را به خاطر بسپارید. فرایند را برای یک هم کلاسی یا معلم توضیح دهید و از آن ها درخواست بازخورد کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که چیزی را از قلم نینداخته اید. استراتژی های مطالعه خوب زیادی وجود دارد. با همکلاسی ها یا معلم خود صحبت کنید، اگر دنبال ایده های بیشتری هستید. مانیز در کنارتان هستیم .در قسمت نظرات از ما سوال بپرسید در کوتاه ترین زمان پاسخگو خواهیم بود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quera Goodreads - OpenStreetMap - Unsplash We Heart It 

 

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی