چگونه نور بهتری را برای اتاق مطالعه ایجاد کنیم

چگونه نور بهتری را برای اتاق مطالعه ایجاد کنیم

برای یک دانش آموز یا دانشجو مهمترین مکان ، اتاق مطالعه است.
یک فضای دلپذیر راندمان درس خواندن را بالا می برد و مطالعه را مطلوب و کار آمد می سازد.
نور مناسب ، سکوت ، تهویه مطبوع ، میز استاندارد و...... اصول اساسی و ابتدایی یک فضای خوب برای مطالعه است.
در این فیلم تلاش کردیم در باره نور پردازی و رازهای مخفی یک نوردهی مناسب اطلاعاتی را به شما بدهیم


راز اول : خورشید مهربان

از نور طبیعی غافل نشوید. روشنایی روز ، نور خورشید و آرامشی که نور طبیعی به شما می دهد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.تا جایی که ممکن است فرصت روز را مغتنم بشمارید و از نور خورشید مهربان استفاده کنید.

راز دوم : هم سان سازی

شب هنگام است و دیگر خورشیدی در کار نیست. حال چه باید کرد؟ خیلی آسان . هم سان سازی . نور خورشید زرد رنگ است . پس اگر چراغی در اتاق خود روشن می کنید فقط سفید نباشد حتما از نور زرد که شبیه آفتاب باشد در اتاق مطالعه استفاده کنید.


راز سوم : لایه های پیاز

چگونه نور بهتری را برای اتاق مطالعه ایجاد کنیم ؟  بعضی از بچه ها اتاق را کاملا تاریک می کنند و فقط یک چراغ و آن هم چراغ مطالعه را در هنگام درس خواندن روشن می کنند. این روش یکی از بدترین روشهایی است که تا کنون دیده ام. حتما در اتاق مطالعه علاوه بر چراغ مطالعه از یک لامپ دیگر هم استفاده کنید. مثل لایه های پیاز عمل کنید. نور چند لایه مانع خسته شدن شما می شود.


راز چهارم : یک خرید خوب

بعضی از افراد را دیده ام که برای خرید یک جفت کفش تقریبا تمام مغازه های شهر را سرک می کشند و دقت عجیبی در خرید پوشاک دارند. ولی برای خرید لامپ اتاق مطالعه به اولین مغازه رفته و خرید می کنند. نمی گویم کدام مهتر است ولی مسلما برای انتخاب لامپ باید خیلی دقت کنید. اگر قصد خرید چراغ برای مطالعه ی خود دارید از چراغ مطالعه هایی با نور دهی 50 لومن بر نیم متر مربع استفاده کنید


پنجم: سایه های مزاحم

نور پردازی اتاق باید به گونه ای باشد که حداقل فضای تاریک در اتاق وجود دشته باشد. لامپ های ال ای دی با همه مزایایی که دارند اما سایه زیاد ایجاد می کنند . سایه ها حواس شما را پرت می کند و تمرکزتان را کم می کند. این مورد به ظاهر کم اهمیت ولی مهم را به یاد داشته باشید.

برای درس خواندن حرفه ای باید ابزار مناسب داشته باشید . بهترین تعمیر کار بدون ابزار مناسب تقریبا کارایی ندارد. قبل از این که مهترین رویداد علمی زندگیتان را شروع کنید مطمئن باشید از ابزار مناسبی برخوردارید و یکی از آنها نور مناسب است.

 

 

 

 

takhfifeh - Wattpad -  HashAtIt - takhfifeh  Minds

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی